Koncepce optimalizace silniční sítě Jihočeského kraje
Koncepce optimalizace silniční sítě Jihočeského kraje.
Cílem je výběr a analýza takové dopravní sítě, která je optimální z hlediska dopravní obslužnosti a progresivního rozvoje Jihočeského kraje. Je tedy na této síti účelné primárně plánovat opatření investičního i neinvestičního charakteru. Projekt byl realizován od září roku 2009 do listopadu roku 2010.
Koncepce optimalizace dopravní sítě na území Jihočeského kraje – Březen 2011
Obchvat N. Bystřice – důvodem je vysoký podíl zbytné tranzitní dopravy na silnici II/128 (v závislosti na překategorizaci sil. II/128 na sil. I. třídy);
(zbytná doprava 1. stupně – v daném území nemá ani svůj zdroj ani cíl (= tranzitní doprava); z daného území ji lze vyloučit změnou trasy – vytvořením podmínek pro převedení dopravy tranzitní průjezdné na objízdnou)
Investiční opatření dle MMD – s vysokou prioritou – MMD56 – II/128 – Obchvat Nová Bystřice
Proč je silnice II/128 v úseku Jindřichův Hradec – hraniční přechod s Rakouskem – Grametten tak významná?
Dopravní infrastruktura je důležitým předpokladem pro efektivní nákladní dopravu zapojenou do logistického a distribučního řetězce. Silnice II/128 v tomto logistickém a distribučním řetězci slouží a funguje opravdu jenom jako krátká, cca 20 km, ale významná spojka silnic I. třídy. Silnice II/128 pokračuje na území Rakouska po silnici B5 až k obci Göpfritz and der Wild kde se spojuje se silnicí I. třídy – E49.
Logisticky ani distribučně nejsou tyto silnice II. třídy významné. Neleží, na nichž žádná centra ani místa, která jsou závislá na pravidelném denním zásobování zboží či služeb těžkou nákladní dopravou. Tudíž všechna těžká nákladní kamionová doprava neslouží zásobování a jakékoli jiné podpoře rozvoje regionu, ale pouze tranzitním průjezdem poškozuje silnice, kterou nejsou pro tuto dopravu určeny, a ohrožuje a znepříjemňuje život obyvatel v obcích ležících na trase.
Tudíž mezinárodní nákladní doprava z hlediska logistického výkonu i dopadu na životní prostředí realizující cesty se zbožím, odpady a službami na trasách procházejících historickými menšími obcemi mají negativní dopady a odehrávají se v prostoru sdíleném s mnoha dalšími uživateli, včetně provozovatelů veřejné dopravy, uživatelů soukromých automobilů, cyklistů a chodců.
Proto jsou oprávněné snahy, nejenom Spolku Chraňme Českou Kanadu omezit tranzitní kamionovou dopravu, tam kde je to možné.
Požadujeme také dořešení využití satelitního systému k pokutování tranzitních vozidel, která záměrně budou objíždět zpoplatněné úseky,“ nastiňuje mluvčí Kraje Vysočina Eva Neuwirthová.
„Chtěli bychom také, aby Státní fond dopravní infrastruktury finančně podpořil navrhované úpravy, které by ochránili silnice druhých a třetích tříd, a to zejména dopravní značení omezení dopravy na dvanáct tun.“
Jsme přesvědčeni, že podáním Návrhu stanovení dopravního značení omezujícího tranzitní nákladní dopravu nad 12 tun k správnímu řízení obce s rozšířenou působností na silnici II/128, je odpovídajícím, jiným řešením nebezpečného stavu v centrální části města Nová Bystřice.